Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
مقراوي, خولة |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-12T08:32:43Z |
|
dc.date.available |
2024-12-12T08:32:43Z |
|
dc.date.issued |
2024-12-01 |
|
dc.identifier.issn |
1112-7880 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/16594 |
|
dc.description.abstract |
تهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن الدينامية قانونا يشتغل وفقه الخيال وتنبني ضمن أسسه الاستعارات، حيث تعبر الدينامية المزجية في إبداع الاستعارات في شعر مصطفى محمد الغماري عن خصيصة هيمنت آلياتها المعرفية في نسق من الإبداعات جعلنا نروم الإجابة على الإشكاليات التالية: ماهي دينامية الخيال؟ وماهي أبرز المفاهيم التي تقوم عليها؟ وماهي نظرية المزج التصوري؟ وكيف تشكلت الدينامية المزجية ضمن الخطاب الشعري في قصيدتي " نقش على ذاكرة الزمن" و" حرام" لمصطفى محمد الغماري؟This study aims to reveal dynamism as a law according to which imagination operates and metaphors are built within its foundations,
Where the blended dynamism in the creativity of metaphors expresses, as the blended dynamism in the creativity of metaphors in the poetry of Mustafa Muhammad Al-Ghumari expresses a characteristic whose cognitive mechanisms have dominated in a system of creations that made us seek to answer the following problems:
What is the imagination dynamic? What are the most prominent concepts on which it is based? What is the theory of conceptual blending? How was the mixtureal dynamic formed within the poetic discourse in the two poems “An Inscription on the Memory of Time” and “Forbidden” by Mustafa Muhammad Al-Ghumari? |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
دينامية، المزج ،الإبداع، الاستعارة. |
en_US |
dc.subject |
Dynamic, blending, creativity, metaphor |
en_US |
dc.title |
دينامية المزج في إبداع الاستعارة في قصيدتي "نقش على ذاكرة الزمن" و" حرام" لمصطفى محمد الغماري |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée