Résumé:
نسعى في دراستنا هذه، إلى فهم كيفية عمل وسائط الاعلام الجديد في استغلال الفهم الخاطئ أو السيء للدين، وإقناع المرأة بتجاوز الأنوثة كمعطى طبيعي، إلى صناعة واختيار نوعها الاجتماعي، والانخراط في التنوير الذكوري لمواقع الاعلام الجديد، والتأسيس لهوية أنثوية، لكنها أنثوية في خدمة نوع آخر من الهيمنة الذكورية التنويرية. وبذلك نشأة هويات ما وراء (Password)، التي يحكمها نوع من الانهيار القيمي والأخلاقي. The current research project is an attempt to provide an understanding of the ways new media work to exploit the misunderstanding or the misinterpretation of the religion and to persuade women to go beyond femininity as a natural gift, then to make and choose their own social type by escaping from male religious understanding along with engaging in the masculine enlightenment of new media as well as the foundation of a female identity, made and chosen by herself. Yet, it is often a sort of femininity in the service of another kind of enlightenment masculinity dominance. Hence, new identities have emerged which we can describe as beyond the password, governed by a kind of value and moral breakdown.