Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/16608
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorقريش, كريمة-
dc.contributor.authorبوسالم, عبد العزيز-
dc.date.accessioned2024-12-12T08:54:20Z-
dc.date.available2024-12-12T08:54:20Z-
dc.date.issued2024-12-01-
dc.identifier.issn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/16608-
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن بروفيل أساليب التفكير المفضلة لدى طلبة جامعة البليدة2، في ضوء نظرية حكومة الذات العقلية لستيرنبرج (Sternberg)، حيث تكونت عينة الدراسة من(213) طالبا وطالبة، وتم استخدام قائمة أساليب التفكير لستيرنبرج وواجنر(1991) والتي ترجمها السيد محمد أبو هاشم (2007). وتوصلت الدراسة إلى أن الأسلوب الأكثر تفضيلاً من حيث الوظيفة هو الأسلوب التشريعي، ومن حيث المستوى الأسلوب المحلي، ومن حيث النزعة الأسلوب المتحرر، ومن حيث الشكل الأسلوب الهرمي، أما من حيث المجال فقد تمايز الأسلوب المفضل للطلبة من كلية لأخرى. The current study aimed to reveal the profile of preferred thinking styles among students at the University of Blida2, in light of Sternberg’s theory of mental self-government., The study sample consisted of (213) students, and Sternberg & Wagner’s list were used(1991)which was translated by Abou Hashem(2007). The study concluded that the most preferred style in terms of function is the legislative style, in terms of level it is the local style, in terms of leaning it is the liberal style, and in terms of form, it is the hierarchical style. As for the Scop, the students’ preferred style differed.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectبروفيل، أساليب التفكير، الطلبة، حكومة الذات العقلية.en_US
dc.subjectProfile, thinking styles, students, mental self-government.en_US
dc.titleبروفيلات أساليب التفكير لطلاب الكليات المختلفة بجامعة البليدة 2 - علي لونيسي- دراسة تحليلية مقارنة في ضوء نظرية حكومة الذات العقلية لستيرنبرجen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 37

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTICLE 10.pdf1,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.