Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/16594
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمقراوي, خولة-
dc.date.accessioned2024-12-12T08:32:43Z-
dc.date.available2024-12-12T08:32:43Z-
dc.date.issued2024-12-01-
dc.identifier.issn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/16594-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن الدينامية قانونا يشتغل وفقه الخيال وتنبني ضمن أسسه الاستعارات، حيث تعبر الدينامية المزجية في إبداع الاستعارات في شعر مصطفى محمد الغماري عن خصيصة هيمنت آلياتها المعرفية في نسق من الإبداعات جعلنا نروم الإجابة على الإشكاليات التالية: ماهي دينامية الخيال؟ وماهي أبرز المفاهيم التي تقوم عليها؟ وماهي نظرية المزج التصوري؟ وكيف تشكلت الدينامية المزجية ضمن الخطاب الشعري في قصيدتي " نقش على ذاكرة الزمن" و" حرام" لمصطفى محمد الغماري؟This study aims to reveal dynamism as a law according to which imagination operates and metaphors are built within its foundations, Where the blended dynamism in the creativity of metaphors expresses, as the blended dynamism in the creativity of metaphors in the poetry of Mustafa Muhammad Al-Ghumari expresses a characteristic whose cognitive mechanisms have dominated in a system of creations that made us seek to answer the following problems: What is the imagination dynamic? What are the most prominent concepts on which it is based? What is the theory of conceptual blending? How was the mixtureal dynamic formed within the poetic discourse in the two poems “An Inscription on the Memory of Time” and “Forbidden” by Mustafa Muhammad Al-Ghumari?en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectدينامية، المزج ،الإبداع، الاستعارة.en_US
dc.subjectDynamic, blending, creativity, metaphoren_US
dc.titleدينامية المزج في إبداع الاستعارة في قصيدتي "نقش على ذاكرة الزمن" و" حرام" لمصطفى محمد الغماريen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 37

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTICLE 3.pdf720,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.