Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/15906
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | سوايحية, سارة | - |
dc.contributor.author | معلم, وردة | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-26T13:27:26Z | - |
dc.date.available | 2024-06-26T13:27:26Z | - |
dc.date.issued | 2024-06-13 | - |
dc.identifier.issn | 1112-7880 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/15906 | - |
dc.description.abstract | يعد الحجاج آلية من آليات المنهج التداولي التي أثبتت قدرتها على فك مغاليق الكثير من النصوص الأدبية خاصة الشعرية منها، كديوان الإمام "علي رضي الله عنه" الذي يعتبر خطابا زاخرا بالأساليب الحجاجية كأسلوب الشرط. وتهدف هذه الدراسة إلى البحث عن القيمة الحجاجية الكامنة لأسلوب الشرط، والذي يشكل رافدا من روافد المنهج التداولي حيث يسهم في عرض أفكار المتكلم بأسلوب مؤثر يستميل المتلقي، ويحمله على الاقتناع بموضوع معين. Al-Hajjaj is one of the mechanisms of the deliberative approach that has proven its ability to unlock many literary texts, especially poetic ones, such as the Diwan of Imam Ali, may God be pleased with him, which is considered a discourse replete with argumentative methods such as the conditional method. this study, to search for the argumentative value inherent in the conditional method, which constitutes a tributary of the deliberative approach that contributes to presenting the speaker’s ideas in an effective manner that entices the recipient and forces him to be convinced of a particular topic | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | التداولية، الحجاج، أدوات الشرط، الإقناع، المتلقي. | en_US |
dc.subject | Pragmatic, Argumentatif, conditional tools, Persuading, Therecipientj | en_US |
dc.title | حجاجية أدوات الشرط في نماذج شعرية مختارة من "ديوان الإمام علي" | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | العدد 36 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Article 17 .pdf | 799,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.