Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/14070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorقيس, فتحي أحمد-
dc.date.accessioned2022-12-21T13:47:22Z-
dc.date.available2022-12-21T13:47:22Z-
dc.date.issued2022-12-14-
dc.identifier.issn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/14070-
dc.description.abstractإن دراسة أخلاقيات مهنة التعليم المتبعة لدى المدرسين ودورها في تنمية القيم التربوية والأخلاقية الحميدة عند الطلبة كما ذكرتها مصادر التاريخ الإسلامي، تعد من الدراسات المهمة التي تبين مدى أهمية الدور الذي يقوم به المدرس والمعلم في التنشئة الخلقية الجيدة الصالحة للطلبة والتي تعزز القيم الأخلاقية الحميدة بينهم ، فالبحث في العلاقة ما بين أخلاقيات مهنة التعليم ودورها في تنمية القيم التربوية والأخلاقية الحميدة عند الطلبة، هي محاولة لإبراز الأثر الكبير الذي يتركه المربي في بناء السلوك الأخلاقي الجيد عند طلبته، ودوره في تنمية وبناء أنسان تربوي تترسخ فيه القيم الإسلامية ‏والأخلاقية الفاضلة، فالمدرس يعد الموجه الفعلي والمحرك الأساسي الذي تستند إليه العملية التربوية بجميع تفاصليها في تنمية وتطوير السلوك الأخلاقي لدى الطلبة، بما يجعله عنصر فاعل في بناء وتحصين المجتمع من السلوكيات السلبية الوافدة إليه. The study of the ethics of the teaching profession followed by teachers and its role in developing the good educational and moral values of students as mentioned by the sources of Islamic history, is one of the important studies that show the importance of the role played by the teacher and the teacher in the good moral upbringing of students and that promotes the good moral values among them, The research on the relationship between the ethics of the teaching profession and its role in developing the educational and benign moral values of students is an attempt to demonstrate the great impact that the teacher has on building good ethical behavior among students and its role in developing and building an educational person It embodies Islamic values and virtuous morals, as the teacher is the actual guide and the main engine that the educational process is based on in all its details in developing and developing the ethical behavior of students, making it an effective element in building and fortifying society from negative behaviors coming to it.en_US
dc.subjectالأخلاق، التعليم، المدرسين، القيم، الآدابen_US
dc.subjectEthics, education, teachers, values, moralsen_US
dc.titleأخلاقيات مهنة التعليم المتبعة لدى المدرسين ودورها في تنمية القيم التربوية والأخلاقية الحميدة عند الطلبة كما ذكرتها مصادر التاريخ الإسلاميen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 33

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTICLE 17.pdf1,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.