Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12619
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بكاكرية, هاجر | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-12T10:12:26Z | - |
dc.date.available | 2022-06-12T10:12:26Z | - |
dc.date.issued | 2022-06-07 | - |
dc.identifier.issn | 1112-7880 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12619 | - |
dc.description.abstract | نحاول في هذه المقالة الاشتغال في حقل الأدب الإلكتروني وعلاقته بالثقافة الرقميّة، وكيف له أن يكون مجالا للممارسة النقدية التي توصف عادة بالنقد التفاعلي. وبناء على ذلك سنخصص مناقشتنا لجملة من الأفكار والقضايا المرتبطة بتجربة الأدب الإلكتروني في الخطاب العربي المعاصر، وكذا تجربة النقد التفاعلي عبر نماذج مختارة أهمها تجربة الناقد المغربي سعيد يقطين في كتابه "من النص إلى النص المترابط". ومحاولة الباحث العراقي أمجد حميد التميمي من خلال كتابه: "مقدمة في النقد الثقافي التفاعلي This article examines working in the field of digital literature and its relationship to digital culture, and how it can be a field for critical practice described as interactive criticism. We will also discuss the experience of digital literature in contemporary Arab discourse, focusing on the experience of interactive criticism through selected models, the most important of which is the experience Said Yaqtin in his book "From the Text to the Hypertexte". And Amjad Hamid Al-Tamimi in his book: "An Introduction to Interactive Cultural Criticism." | en_US |
dc.subject | الثقافة الرقمية، الأدب التفاعلي، النص المترابط، النقد التفاعلي | en_US |
dc.subject | digital culture. Digital literature. Interactive Criticism Hypertexte | en_US |
dc.title | من الأدب التفاعلي إلى النقد الثقافي التفاعلي | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | العدد 32 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Article 24.pdf | 485,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.