Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12603
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوروبة, حفيظة-
dc.date.accessioned2022-06-12T08:42:56Z-
dc.date.available2022-06-12T08:42:56Z-
dc.date.issued2022-06-07-
dc.identifier.issn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12603-
dc.description.abstractيهدف البحث إلى الاطلاع على مدى استثمار الحوار باعتباره وضعية تواصلية دالة، وإلى تبيين دوره وأهميته في تنمية مهارات التواصل الشفوي باللّغة العربية وتطويرها لدى تلاميذ السنة الثانية من المرحلة المتوسطة. ولتحقيق هذا الهدف، وانطلاقاً من المدخل الكيفي؛ يعرض البحث مجموعة من العناوين؛ تمثلت في تحديد المفاهيم ومكونات الفعل التواصلي التعليمي وإجراءات توظيف الحوار لتنمية مهارات التواصل الشفوي باللّغة العربية من خلال منهاج السنة الثانية من المرحلة المتوسطة. The research aims to see the extent to which dialogue is invested as a significant communicative situation, and explaining its role and importance in developing the oral communication skills of the Arabic language and developing it among students of the second year of the Middle School. To achieve this goal, and based on the qualitative approach; The search displays a set of addresses; It consisted in defining the concepts and components of the educational communicative act. Then the procedures for employing dialogue to develop oral communication skills for the Arabic language through the curriculum of the second year of the Middle School.en_US
dc.subjectالحوار؛ تنمية مهارات التواصل الشفوي؛ اللغة العربية؛ المرحلة المتوسطةen_US
dc.subjectDialogue; Oral Communication Skills; Arabic Language; Middle School.en_US
dc.titleتوظيف الحوار في تنمية مهارات التواصل الشفوي باللّغة العربية السنة الثانية من المرحلة المتوسطة أنموذجاًen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article 10.pdf828,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.