Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12599
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنذير رشيد صالح, عناقره-
dc.date.accessioned2022-06-12T08:33:24Z-
dc.date.available2022-06-12T08:33:24Z-
dc.date.issued2022-06-07-
dc.identifier.issn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12599-
dc.description.abstractهدف هذا البحث إلى التعرف على استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا لعينة من طلبة كلية العلوم الاجتماعية جامعة عبد الحميد بن باديس (بالجزائر)، ولتحقيق ذلك تم تطبيق مقياس بوردي (Purdie) على عينة بلغت (149) طالبا وطالبة خلال الفصل الدراسي الثاني للعام (2020-2019)، وللوصول إلى نتائج البحث تم استخدام المنهج الوصفي وبعد المعالجة الإحصائية أشارت النتائج إن إستراتيجية التعلم الشائعة لديهم هي: التسميع والحفظ. كما اتضح أنه لا يوجد تأثير دال معنويا لمتغير الجنس، والسنة الدراسية على استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا لدى أفراد عينة البحث. The aim of this research is to identify the strategies of self-organized learning among a sample faculty of Social Sciences of students at the University of Abdelhamid Ben Badis in (Algeria), and to achieve this, the Purdie scale was applied to a sample of 149 male and female students during the second semester of the year 2019-2020, and to reach the results the descriptive approach was used, and after statistical treatment, the results indicated that their common learning strategy is listening and memorizing. It also became clear that there is no significant effect of gender and the academic year on the self-organized learning strategies of the research sample members.en_US
dc.subjectاستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا - الطلبةen_US
dc.subjectStrategies for self-organized learning – studentsen_US
dc.titleاستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا لدى طلبة جامعة عبد الحميد بن باديس بالجزائر في ضوء بعض المتغيراتen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article 6.pdf738,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.