Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12596
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلالوش, صليحة-
dc.date.accessioned2022-06-12T08:17:02Z-
dc.date.available2022-06-12T08:17:02Z-
dc.date.issued2022-06-07-
dc.identifier.issn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/12596-
dc.description.abstractيعد التقويم التربوي من المواضيع القديمة من حيث الظهور، والحديثة من حيث العمل والممارسة، فهو عملية مقصودة، ومنظمة تهدف إلى جمع البيانات عن جوانب العملية التربوية بهدف تصحيحها خاصة بعد انتهاج النظام التعليمي بالجزائر المقاربة بالكفاءات التي تختلف عن المقاربة التقليدية. علما أن التقويم التربوي ليس من إفرازات الفترة المعاصرة، ولكن مقوماته، وجذوره، ودعائمه متأصلة منذ فترة زمنية بعيدة، لذلك نقترح هذه الورقة البحثية بهدف التعرف على المدخل التاريخي لحركة البحث في مجال التقويم التربوي. Educational assessment is an old topic in terms of emergence and modern in terms of practice. It is an intentional and organized process aiming to collect information and data regarding the educational process aspects with the aim of correcting it. The Algerian educational system has adopted the competency-based approach, which differs from the traditional one. Note that educational assessment is not a new concept, and its components, roots, and foundations were available since a long time ago. This research paper comes to identify a historical introduction to the research movement in the field of educational assessment.en_US
dc.subjectالتقويم، التقويم التربوي، المقاربة بالكفاءات، المقاربة التقليدية، العملية التربويةen_US
dc.subjectassessment, educational assessment, competency-based approachen_US
dc.titleمدخل تاريخي لحركة البحث في مجال التقويم التربويen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article 5.pdf738,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.