Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحلاسي, وردة-
dc.date.accessioned2022-01-04T10:04:06Z-
dc.date.available2022-01-04T10:04:06Z-
dc.date.issued2021-12-26-
dc.identifier.isbn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11469-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التركيز على الخطاطة الاستهوائية في الرواية الليبية، وبخاصة في رواية "السحرة" للكاتب الليبي إبراهيم الكوني، التي تعدّ من أكثر الروايات المجسدة للعوالم الخفيّة للذات العربيّة، وذلك من خلال تتبع مراحل الخطاطة السردية للسارد للوقوف على حركة عامل الذات نحو الإنجاز وتحقيق الموضوع. وذلك من منظور سيميائية الأهواء. لتنتهي الدراسة إلى أنّ الخطاطة الإستهوائية في رواية "السحرة" لإبراهيم الكوني، شكلت تدرج الهوى من المستوى العميق إلى المستوى السطحي للذات الاستهوائية. This study aims to focus on the narrative in the Libyan novel, particularly in the novel "Witches" by Libyan writer Ibrahim al-Kony, which is one of the most embodied accounts of the hidden worlds of the Arab self, by tracking the stages of the narrative plan of the sard to see the movement of the self-factor towards achievement and realization of the subject. From the perspective of the semiotics of whims. The study concludes that the aerobic calligrapher in Ibrahim al-Kony's novel "The Witches" formed the hierarchy of fancy from the deep level to the superficial level of the air self.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالتشكلات الهووية، الخطاطة السردية، الرواية، العامل، الذات، الانتقال والإنجاز.en_US
dc.subjectIdentity formations, narrative calligraphy, novel, factor, self, transition and achievementen_US
dc.titleالتشكلات الهووية ودورها في حركية الانتقال والإنجاز في رواية "السحرة"ج1،ج2 لإبراهيم الكونيen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTICLE 26 -warda hallaci.pdf577,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.