Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11460
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | قادوم, حميدة | - |
dc.contributor.author | برقلاح, إيمان | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-04T09:42:46Z | - |
dc.date.available | 2022-01-04T09:42:46Z | - |
dc.date.issued | 2021-12-26 | - |
dc.identifier.isbn | 1112-7880 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11460 | - |
dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة إلى معاينة عملية التعليم عن بعد بالجامعة الجزائرية، بعدما أصبحت ضرورة أملتها الظروف الصحية الراهنة من جهة، والتّطور التكنولوجي من جهة أخرى، تهدف هذه العملية وتركز على محاولة رفع مستوى التعليم الجامعي في الجزائر بحيث يتماشى مع نظيره في العالمين العربي والغربي على السواء. هذه الدراسة مأخوذة من جامعة الأمير عبد القادر بوصفها نموذجا لاختبار مستوى التعليم عن بعد فيها، ومدى تفاعل المعلم والمتعلم مع الوسائط التكنولوجية المتاحة. This study aims to examine the process of distance education at the Algerian University, after it became a necessity, evidenced by the current health conditions on the one hand, and technological development on the other hand. This process aims and focuses on trying to raise the level of university education in Algeria so that it is in line with its counterpart in the Arab and western worlds alike. This study was taken from Al-Amir Abdelkader university as a model for examining the level of distance education in it, and the extent to which the teacher and learner interact with the available technological media. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | التعليم عن بعد، الجامعة، المعلم، المتعلم. | en_US |
dc.subject | Distance education, university, teacher, learner. | en_US |
dc.title | التّعليم عن بعد بالجامعة الجزائرية "الواقع والمأمول" جامعة الأمير عبد القادر أنموذجا | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | العدد 31 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ARTICLE 18 - hamida gadoum.pdf | 663,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.