Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11459
Title: واقع الاتصال العلمي بمنصات التعليم الالكتروني: الإشباعات والتحديات من وجهة نظر عينة من طلبة ماستر 2 تخصص علم اجتماع –جامعة سطيف2 انموذجا
Authors: تيتيلة, سارة
لكحل, قرمية
Keywords: الاتصال العلمي، التعليم الالكتروني، منصة موودل Moodle، جامعة سطيف2.
Scientific communication; e-learning; Moodle platform; Setif2University.
Issue Date: 26-Dec-2021
Abstract: هدفت الدراسة إلي التعرف علي واقع الاتصال العلمي في منصات التعليم الالكتروني لدي الطلبة الجامعين، ولقد تكونت عيّنة الدّراسة من طلبة الماستر 2 بقسم علم الاجتماع بجامعة محمد لمين دباغين سطيف02 حيث بلغ عدد العينة 102مفردة، ولتحقيق أهداف الدّراسة استخدمنا المنهج الوصفي، واعتمدنا علي الاستبيان لجمع المعلومات، ولقد توصّلت الدّراسة إلي مجموعة من النتائج أبرزها، أنّ الطلبة الجامعين في حاجة إلي تعزيز عملية اتصال علمي داخل منصات التعليم الالكتروني من أجل الحصول علي المعلومات والمحاضرات، و كذلك تعزيز عملية الاتصال بينهم وبين الأستاذ في البيئة الرقمية واستغلالها في العملية التعليمية. The study aimed to identify the reality of scientific communication in e-learning platforms for university students. The study sample was composed of Senior Master’s students enrolled in the University Mohamed Lamine Debaghine Sétif 02, in Department of Sociology. The sample amounted to 102 students. In order to achieve the objectives of the study, we used the descriptive approach, and relied on a questionnaire to collect information. The study concluded a set of results, notably, that the university students should improve the process of science communication in e-learning platforms in order to obtain information and lectures, as well as improve the communicative process between them and the professors in the digital environment and exploit it in the educational process.
URI: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11459
ISBN: 1112-7880
Appears in Collections:العدد 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTICLE 17 - titilia sara.pdf913,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.