Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11165
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorوسيلة, حرقاس-
dc.contributor.authorخيرالدين, ميهوب-
dc.date.accessioned2021-10-21T08:28:54Z-
dc.date.available2021-10-21T08:28:54Z-
dc.date.issued2021-06-30-
dc.identifier.issn1112-7880-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-guelma.dz/jspui/handle/123456789/11165-
dc.description.abstractتولي الجامعة اهتماما كبيرا للتربصات الميدانية التي يقوم بها الطلبة في جميع المستويات ومن مختلف التخصصات، ويعتبر علم النفس العيادي من أكثر هاته التخصصات التي يجب أن يتم ربط الجانب النظري فيها بالميدان لتنمية قدرات ومهارات الطلبة في التشخيص والتفريق بين الاضطرابات النفسية، وكيفيات علاجها، ولهذا جاءت هاته الدراسة للكشف عن مزايا وعيوب التربصات الميدانية حسب آراء طلبة التخصص. The university pays great attention to practical training which concerns students at all levels and from different disciplines, and clinical psychology is one of the most important of these disciplines that the theoretical side must be linked on the ground to develop the abilities and skills of students in the diagnosis and differentiation between mental disorders and how to treat them, and for this is we carry out this study which aims to discover the advantages and disadvantages of practical training, according to the opinions of specialty students.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالتعليم الجامعي - التكوين الجامعي - بيداغوجيا المشروع - التربص الميداني.en_US
dc.subjectUniversity education - university training - project pedagogy - practical training.en_US
dc.titleالتربصات الميدانية كإحدى آليات التكوين ضمن بيداغوجية المشروع لطلبة علم النفس مزاياها وعيوبها حسب طلبة تخصص علم النفس العيادي "دراسة ميدانية بقسم علم النفس بجامعة 20 أوت 1955 سكيكدة"en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 30

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTICLE 7.pdf582,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.